Ίσως να θέλετε να καλύπτετε τα αυτιά σας όταν ταξιδεύετε με τα μέσα μεταφοράς
Τα επίπεδα θορύβου στα οποία εκτίθενται επανειλημμένα και για μεγάλες χρονικές περιόδους οι επιβάτες δημόσιων μέσων μεταφοράς ή οι ποδηλάτες μπορεί να προκαλέσουν απώλεια ακοής, σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Otolaryngology – Head & Neck Surgery. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τορόντο προτείνουν την χρήση κατάλληλων υλικών και εξοπλισμού προκειμένου να περιοριστούν τα επίπεδα του θορύβου. Ακόμη χρειάζεται να προωθηθεί η ιδέα της χρήσης ωτοασπίδων κατά την χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Ο δρ. Vincent Lin δήλωσε: “Αυτή η μελέτη είναι η πρώτη που εξετάζει τον βαθμό στον οποίο οι επιβάτες εκτίθενται σε θόρυβο κατά την διάρκεια των μετακινήσεών τους, ειδικά για το σύστημα μεταφορών του Τορόντου. Πλέον κατανοούμε ότι η χρόνια υπερέκθεση σε θόρυβο έχει και άλλες αρνητικές επιπτώσεις όπως κατάθλιψη, άγχος, αυξημένο κίνδυνο χρόνιων παθήσεων και αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων.”
Ο δρ. Lin επίσης ανέφερε: “Είμαστε έκπληκτοι για το μέσα επίπεδα θορύβου στα οποίο εκτίθενται οι επιβάτες λεωφορείων και τρένων σε καθημερινή βάση. Οι υπεύθυνοι σχεδιασμού των μέσων μεταφοράς χρειάζεται να είναι πιο προσεκτικοί στο μέλλον για τον περιορισμό των επιπέδων θορύβου. Συγκεκριμένα στο Τορόντο, πρέπει να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα καθώς το δίκτυο συγκοινωνιών επεκτείνεται, ώστε να προληφθούν μελλοντικοί κίνδυνοι υγείας.”
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, ενώ τα μέσα επίπεδα θορύβου στα δημόσια (μετρό, τραμ, λεωφορεία) και ιδιωτικά (αυτοκίνητα, ποδήλατα) μέσα μεταφοράς στο Τορόντο ήταν εντός των ασφαλών συνιστώμενων ορίων, οι απότομοι κρότοι που παράγονται από αυτά μπορούν να προκαλέσουν απώλεια ακοής.
Σύμφωνα με τα όρια που συνιστά ο Οργανισμός Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (US Environmental Protection Agency – EPA), η έκθεση σε θόρυβο της τάξεως των 114 dB(A) για περισσότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα και η έκθεση σε 120 dB(A) για περισσότερα από δύο δευτερόλεπτα μπορεί να θέση σε κίνδυνο την ακοή των ανθρώπων. Τα μέγιστα επίπεδα θορύβου σε dB(A) που καταγράφηκαν τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς υπέρβαιναν τα συνιστώμενα όρια του EPA. Τα μεγαλύτερα μέσα επίπεδα θορύβου καταγράφηκαν κατά την χρήση ποδηλάτων.
Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι ο αριθμός των μετρήσεων που πραγματοποιήθηκαν ήταν σχετικά χαμηλός (210 μετρήσεις) και ότι δεν μπορούν να υπάρχουν συμπεράσματα αιτίου-αποτελέσματος. Περαιτέρω μελέτες απαιτούνται για την διερεύνηση άλλων παραγόντων που μπορεί να συμβάλουν στην συνολική έκθεση στον θόρυβο, όπως η χρήση συσκευών αναπαραγωγής μουσικής καθώς και οι μεγάλοι χρόνοι επιβίβασης στα μέσα μεταφοράς.