Τι χρειάζεται ένα παιδί με βαρηκοΐα για να πετύχει
H παιδική βαρηκοΐα πλέον μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:
1. Έγκαιρη διάγνωση– έλεγχος της ακοής σε νεογέννητα. Υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής ακουστικών βαρηκοΐας σε μωρά 3,5 μηνών στα οποία έχει ελεγχθεί η ακοής τους όταν ήταν νεογέννητα. Στα μωρά που δεν γίνεται έλεγχος αμέσως μόλις γεννιούνται, η εφαρμογή ακουστικών μπορεί να καθυστερήσει έως τον 16ο μήνα της ζωής τους.
2. Έγκαιρη εφαρμογή και κατάλληλα προσαρμοσμένα ακουστικά- να είναι βέβαιο ότι το παιδί ακούει την χαμηλόφωνη ομιλία. Το 90 % από αυτά που μαθαίνουν τα μικρά παιδιά, το μαθαίνουν από αυτά που ακούνε χωρίς να έχουν συγκεντρωμένη την προσοχή τους. Όσο καλύτερα ακούς, τόσο καλύτερα μαθαίνεις. Με την τεχνολογία τα παιδιά πρέπει να ακούνε όσο το δυνατόν περισσότερα και να έχουν καλή ( 80-89% ) έως εξαιρετική ( 90-100% ) κατανόηση του λόγου σε κανονικά και σιγανά επίπεδα συζήτησης, σε συνθήκες ησυχίας και θορύβου. Η αξιολόγηση σε μια τακτική βάση, μπορεί να δείξει αν το παιδί έχει όντως πλεονεκτήματα από την χρήση της τεχνολογίας. Στην περίπτωση που το παιδί δεν ακούει αρκετά καλά με τα ακουστικά βαρηκοΐας και οι ρυθμίσεις δεν προσφέρουν κάποια πλεονεκτήματα, τότε πρέπει να σκεφτούμε την εφαρμογή κοχλιακών εμφυτευμάτων. Περιφερειακά μικρόφωνα πρέπει να χρησιμοποιούνται από την νηπιακή ηλικία.
3. Τα ακουστικά πρέπει να φοριούνται όλη την ημέρα. Η έρευνα έχει δείξει ότι παιδιά που φοράνε ακουστικά 10-12 ώρες την ημέρα τα πάνε καλύτερα από τα παιδιά που τα φοράνε λιγότερο.
4. Συνεδρίες λογοθεραπείας στην οποία συμμετέχει και η οικογένεια. Η έρευνα του Geers έχει δείξει πως τα παιδιά που χρησιμοποιούν μόνο την ομιλία, τα πάνε καλύτερα στην κατανόηση του λόγου, την παραγωγή λόγου και στην γραφή και την ανάγνωση, σε σχέση με παιδιά που χρησιμοποιούν την νοηματική γλώσσα ακόμη και για μικρό χρονικό διάστημα.
5. Η υποστήριξη της οικογένειας είναι καίριας σημασίας. Τα παιδιά περνάνε με τις οικογένειές τους περισσότερο χρόνο από ό, τι στο σχολείο. Οι οικογένειες μπορούν να παρέχουν στα παιδιά εξαιρετικά γλωσσικά κίνητρα και πρότυπα. Ως επιστήμονες, πρέπει να βοηθήσουμε τις οικογένειες να μάθουν όσα πρέπει να ξέρουν ώστε να γίνουν τα καλύτερα γλωσσικά πρότυπα για τα παιδιά τους.
6. Τα παιδιά χρειάζονται ένα «πλούσιο» γλωσσικό περιβάλλον. Χρειάζονται κάτι παραπάνω από την ικανότητα να ονομάζουν αντικείμενα. Χρειάζονται εκτενείς συζητήσεις για τα αντικείμενα που τα περιβάλλουν. Κοίταξε αυτό το παπούτσι. Σε ποιόν ανήκει αυτό το παπούτσι; Τι μπορούμε να κάνουμε με αυτό το παπούτσι; Που είναι το ζευγάρι του; Από τι είναι φτιαγμένο το παπούτσι; Που είναι τα παπούτσια σου; Όλοι φοράνε παπούτσια; Φοράει ο σκύλος παπούτσια; Μου αρέσει αυτό το παπούτσι. Θέλω να το φοράω κτλ.
7. Ευκαιρίες για μάθηση– Τα παιδιά χρειάζονται πολλές ευκαιρίες για μάθηση. Πρέπει να πηγαίνουν σε διάφορα μέρη: στο πάρκο, στην βιβλιοθήκη, σε μουσεία, στο ζωολογικό κήπο. Σε όσο περισσότερα μέρη πηγαίνουν, τόσο περισσότερες ευκαιρίες υπάρχουν για να μιλήσουν για διάφορα θέματα. Τα παιδιά χρειάζονται βιβλία. Πρέπει να τους διαβάζουμε τουλάχιστον 15 λεπτά την ημέρα. Τα μωρά χρειάζονται επίσης μουσική. Τραγουδήστε στα μωρά. Μην ανησυχείτε αν δεν έχετε καλή φωνή. Τα μωρά δεν νοιάζονται για αυτό. Επινοήστε ένα τραγούδι σχετικό με τα όσα κάνετε. « Πλένω τα πιάτα, τα πιάτα, τα πιάτα. Πλένω ένα ποτήρι και είναι γεμάτο με σαπούνι.»
8. Τα παιδιά πρέπει να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία επιδέχονται αλλαγές προκειμένου να τα βοηθήσουν να πετύχουν. Πρώτα και κύρια, η χρήση ενός περιφερειακού μικροφώνου σε όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ίσως και σε κοινωνικές περιστάσεις όπως το γεύμα. Τα παιδιά πρέπει να κάθονται σε μια θέση που να τους επιτρέπει να ακούνε καλά και πρέπει να τους επιτρέπεται να μετακινούνται ώστε να έχουν την δυνατότητα να ακούνε καλά. Τέλος, οι δάσκαλοι των κωφών παιδιών πρέπει να είναι διαθέσιμοι να βοηθήσουν ώστε να αναπτυχθούν οι ακαδημαϊκές ικανότητες.