Πότε ένα παιδί χρειάζεται ένα περιφερειακό μικρόφωνο πέρα από τα ακουστικά βαρηκοΐας;
Η χρήση περιφερειακών μικροφώνων στην Σκανδιναβία, είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν στην Αμερική. Κάθε παιδί μπορεί να έχει ένα περιφερειακό μικρόφωνο και στο σχολείo, σε κάθε θρανίο υπάρχουν διαθέσιμα ασύρματα μικρόφωνα, ώστε το παιδί με απώλεια ακοής να έχει την δυνατότητα να ακούει καθαρά όλους τους συμμαθητές του.
Τα περιφερειακά μικρόφωνα στην προσχολική αγωγή
Οι συνθήκες για τα παιδιά στην προσχολική ηλικία είναι διαφορετικές. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία, δεν κάθονται σε ένα θρανίο, οπότε πως μπορούμε να χειριστούμε την κατάσταση σε αυτή την περίπτωση; Πότε είναι κατάλληλο ένα περιφερειακό μικρόφωνο στην προσχολική ηλικία;
Στην περίπτωση που ένα παιδί και ένας ενήλικας βρίσκονται σε ένα ήσυχο περιβάλλον, τότε δεν υπάρχει ανάγκη για χρήση ενός περιφερειακού μικροφώνου για την αναμετάδοση του ήχου. Αν όμως βρίσκονταν σε ένα θορυβώδες περιβάλλον και συζητούσαν ένας προς έναν, τότε ο ενήλικας θα έπρεπε να φοράει ένα μικρόφωνο.
Στις τάξεις της προσχολικής αγωγής, οι δάσκαλοι πρέπει να φορούν ένα περιφερειακό μικρόφωνο και να το χρησιμοποιούν όταν απευθύνονται σε ολόκληρη την τάξη ή σε κάποια μικρή ομάδα παιδιών στην οποία συμπεριλαμβάνεται και κάποιο παιδί με απώλεια ακοής. Είναι σημαντικό να βάζουν στην σίγαση το μικρόφωνο όταν δεν απευθύνονται στο παιδί , ώστε να μην ακούει συζητήσεις που δεν το αφορούν.
Τα παιδιά, εκτός από το να ακούν τους δασκάλους, πρέπει επίσης να μπορούν να ακούν και τα άλλα παιδιά. Σε περιπτώσεις που μια μικρή ομάδα παιδιών, ασχολείται με κάτι γύρω από ένα τραπέζι, θα ήταν καλό το μικρόφωνο να τοποθετείται πάνω στο τραπέζι ή να το φοράει κάποιο από τα υπόλοιπα παιδιά. Συστήνεται επίσης, τα μεγαλύτερα παιδιά, τα οποία κάνουν συχνά ομαδικές εργασίες, να τοποθετούν το μικρόφωνο πάνω στο τραπέζι ή να το φοράει κάποιο άλλο παιδί.
Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα κάποιο άλλο παιδί να κάνει χρήση του μικροφώνου, τότε θα είναι πολύ δύσκολο για ένα παιδί με απώλεια ακοής, να ακούει καλά τα υπόλοιπα παιδιά στην τάξη. Ίσως να μην έχουμε την ικανότητα να βελτιώσουμε όσα ακούει το παιδί από τα άλλα παιδιά, μπορούμε όμως να βελτιώσουμε όσα ακούει από τους ενήλικες που βρίσκονται στο δωμάτιο.
Χρήση περιφερειακών μικροφώνων στο σπίτι
Οι γονείς στο σπίτι πρέπει σίγουρα να χρησιμοποιούν περιφερειακά μικρόφωνα για την αναμετάδοση του ήχου. Έρευνες δείχνουν ξεκάθαρα τα πλεονεκτήματα της χρήσης μικροφώνων στο σπίτι.
Οι γονείς περνούν αρκετό χρόνο με τα παιδιά τους και αποτελούν το πιο σημαντικό πρότυπο για την ανάπτυξη της γλώσσας. Οι γονείς πρέπει να παρέχουν στα παιδιά τους σωστά γλωσσικά ερεθίσματα. Στην οικογένεια θα έπρεπε να υπάρχει ένα περιφερειακό μικρόφωνο, το οποίο να μπορούν να το χρησιμοποιούν στο σπίτι, στο αυτοκίνητο, όταν περπατούν στον δρόμο.
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου δυνατοί ήχοι παρεμβάλλονται σε αυτά που ακούμε. Η συζήτηση στο τραπέζι του φαγητού, για παράδειγμα μπορεί να γίνει μια αρκετά δύσκολη κατάσταση. Τα μέλη της οικογένειας πρέπει να καταλάβουν την σημασία του να υπάρχει ησυχία στον χώρο ενώ συζητούν. Μπορούμε να κλείσουμε το πλυντήριο των πιάτων, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο ενώ καθόμαστε στο τραπέζι για φαγητό, ώστε να μειώσουμε τους θορύβους. Μπορούμε να κλείσουμε την τηλεόραση ενώ καθόμαστε στο σαλόνι και συζητάμε, ώστε ο θόρυβος να μην εμποδίζει την συζήτηση.
Οι οικογένειες πρέπει να χρησιμοποιούν τα περιφερειακά μικρόφωνα, καθημερινά, ενώ βρίσκονται στο αυτοκίνητο, διότι μέσα στο αυτοκίνητο είναι πάντα δύσκολο να ακούσουμε καλά. Το περπάτημα στον δρόμο είναι επίσης μια δύσκολη συνθήκη, εξαιτίας του θορύβου από την κίνηση, οπότε θα έπρεπε να γίνεται χρήση των περιφερειακών μικροφώνων και σε εξωτερικούς χώρους.
Συμπερασματικά
Ίσως να μην υπάρχει η δυνατότητα να κάνουμε ιδανικές τις συνθήκες σε κάθε περίσταση, θα πρέπει όμως στις περιπτώσεις που μπορούμε, να κάνουμε τις συνθήκες όσο πιο ιδανικές γίνεται. Τα παιδιά με απώλεια ακοής, αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να ακούσουν, σε αρκετές περιστάσεις. Έχουμε όμως την τεχνολογία, ώστε να παρέχουμε βοήθεια στα παιδιά με απώλεια ακοής, στις περισσότερες περιπτώσεις. Πρέπει απλώς να το κάνουμε πράξη!